söndag 17 juli 2011

Nya dricksglas & muggar

"Idag har Linus varit ledig från sitt jobb, så därför har vi varit på IKEA en sväng & köpt lite nya dricksglas, eftersom vi märkt att våra börjat spricka, vi kollade även efter nya kaffemuggar men hittade inga vi gillade tillräckligt mycket."

Vi hittade dricksglas som vi båda tyckte var riktigt snygga och till ett bra pris dessutom. Jag tror jag har hamnat i en lilaperiod - allt som är lila är snyggt helt plötsligt! Vi har en lila matta i köket, nu lila glas & lila muggar. Jo, vi åkte runt igår & kollade på massa muggar, vi ville ha nya för våra är inte sköna att dricka ur - vi ville ha en mugg utan öra. Vi kollade i några butiker & sa sedan till varandra:
-Det verkar som att öron på muggar är inne igen.


Vi gav då upp & begav oss ut på motorvägen. Jag satt & kollade ut genom fönstret & precis då så åkte vi förbi Olssons, och jag skrek rakt ut:
- Muggar på Olssons!

Linus tyckte att det lät som en bra idé att iallafall kolla om de hade några fina muggar. Vilken tur säger jag för vi hittade muggar UTAN öra, som var lila, svarta, gråa & vita - supersnygga! Vi köpte på oss nio st muggar, men vi ska ha tre till så blir en sväng dit igen i veckan igen.

Dricksglasen kommer från IKEA, från serien skoja & kostar endast 9 kr/st
Muggarna kommer från Olssons och kostar 15kr/st

Finns det något speciellt ni vill läsa i min blogg, något speciellt ni vill se osv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar