onsdag 11 maj 2011

Besök av syster och hennes pojkvän

Igår hade jag ju som sagt besök av min kära syster och hennes kille. Jag bjöd på nybakat fika, citronmuffins och drömmar (en av mina favoriter), och givetvis kaffe! Vi satt ute på altanen och umgicks. Sedan fick min syster för sig att hon skulle lägga sig i solen på gräsmattan och plugga(!) så det fick hon ju göra då och Tommy och jag satt och pratade vidare och passade på att vattna blommorna ute på altanen - blommorna behövde vatten efter detta fina väder.

Efter ett tag så kom Anna till altanen igen och ville spela Skip-bo. Har ni spelar det någongång? Jättekul spel! Lite mer om spelet hittar du HÄR! Vi spelade 3 omgångar tror jag att det var, jag vann en gång.

Syster Anna & Tommy på vår altan

Tommy tyckte inte att Anna skulle plugga just nu

Mina muffins och drömmar som jag bakade igår

Mina kanelbullar gjorda för en timme sedan!

Nu ska jag fixa det allra allra sista innan mamma kommer. Vi ska grilla ikväll när Linus kommit hem från jobbet, så mamma och jag passar väl på att sitta på altanen och fika och snacka - inte långt kvar till Annas student. Några tips på vad man kan köpa?

1 kommentar:

  1. Mysigt!! :) Härliga bilder!
    Jag känner ju inte din syster, men presentkort brukar ju alltid va populärt hos de flesta ;)

    SvaraRadera