måndag 9 maj 2011

Solig dag & trevligt besök

Dagen började segt idag. Jag trodde inte att det fanns något som skulle fixas här hemma, men det skulle visa sig vara fel.

Jag fick besök av en väninna idag och hennes lille son, tog en kopp kaffe och satte oss ute på vår altan och pratade av oss lite. Det var mycket trevligt - som alltid. Vad jag då märkte var hur mycket pollen som letat sig in på vår altan. Dynor, bord, stolar, blommor, golv - allt var indränkt i pollen. Kul tänkte jag, då lär ju inte min bror komma hit och hälsa på - eftersom han är pollenallergier. Så nu kommer jag ju få hälla vatten på alla möbler, alla blommor, golvet osv. För det är ju inte speciellt trevligt om man säger så.

Pojkvännen försov sig idag också. Vaknade halv sex och insåg att han låg kvar, fick väcka honom och vilken fart det blev på han! Han börjar sex, och då har han en restid på 25 min cirka till jobbet också. Han är lastbilschaufför så det var lugnt ändå. Nu får han börja med att ställa två klockor så att det inte händer igen.

Efter dagens middag, som blir pasta med skinksås så tror jag det får bli en sväng ut till mamma, som har varit bortrest sedan i torsdag. Hon vill ju självklart se nya bilen också.

Dessutom så vill jag att det ska bli onsdag, så att vi kan hämta ut den nya datorn, så att vi slipper bråka om datorn här hemma. Då har vi varsin och mitt rosa mobila bredband kommer!

Jag vet att jag är väldigt dålig på att lägga in bilder, varje dag. Och det är något jag verkligen ska försöka bättra mig på. För visst blir ett blogginlägg så mycket roligare med bilder? Ha tålamod med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar