fredag 22 juli 2011

Låtsas inte vara någon du inte är

Jag följer många bloggar, men det är speciellt en blogg som jag aldrig missar några inlägg ifrån. Bloggen är väldigt inspirerande, allt från vikttips till maträtter. När jag kikade in på hennes blogg idag så fick ett inlägg min uppmärksamhet idag. Jag kunde nämligen hålla med om exakt allt hon skrev.

Det är med att man ska "supa sig full", är nämligen inte jag. När jag fyllde 18 och äntligen fick gå ut på krogen, så blev jag besviken. Det var inte alls som jag hade trott att det skulle vara & jag tröttnade ganska så rejält på att festa efter det. Jag lägger hellre min tid på att vara hemma, vara med nära & kära, pyssla, och på senaste tiden har jag även börjat med korsord - även om det kan vara svårt.

Folk ser mig nog som ganska så tråkigt eftersom jag aldrig vill hänga med ut på krogen/ eller på en fest. Jag känner inte att det ger mig någonting så därför skippar jag hellre det. Folk säger ju såklart inte att de tycker jag är tråkiga, men det gör dom. Men vem är dom att döma mig? Jag gör väl ändå så som jag känner att jag vill? Jag är snart 23 år gammal och känner mig ibland lite "gammal", men jag gör vad jag tycker om - och låtsas inte vara någon jag inte är.

Idag blev jag jätteglad när jag hämtade posten. En ny korsords tidning att påbörja! Leende tog över hela mitt ansikte och dagen kunde inte vara annat än lyckat.

Så våga vara dig själv!

2 kommentarer:

  1. Men gud vad gullig du är. Och vad BRA att du vågar vara den du verkligen VILL vara! HIGH FIVE LINDA, HIGH FIVE! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Varför är det så fel att mogna och bete sig anständigt bara för att man är under 25? Ibland förstår jag mig inte på folk!
    Du är bra som du är Linda! Du är bäst! ♥

    SvaraRadera