onsdag 10 november 2010

Vintern är på ingång

Igår så kom snön till Huskvarna - det var helt vitt ute när jag vaknade, jag kunde dock inte tro mina ögon eftersom vi bara är inne i början av November. För mig kommer hela julkänslan när snön kommer - vintern är nära! Nu är det bara att vänta på att få sätta upp julgranen, julpyntet och alla ljusstakar. Det dumma med vintern är att det bli väldigt halt på vägarna och svårt att komma upp i branta backar. Jag har egentligen aldrig varit förtjust i vintern och snö, men på senare år så blir det bara mysigare och mysigare.

Idag så har det varit en tvättdag här hemma. Linus jobbar så idag fick jag tvätta. Jag har dock inget problem med att tvätta, men Linus byter strumpor ibland flera gånger om dagen - men varje dag iallafall. Det blir alltså väldigt mycket strumpor under 1 vecka och sedan ska allt hängas upp!

Jag bakade muffins idag, som jag ska frysa in. Alltid bra att ha något till kaffet om man skulle få oväntat besök. Jag älskar att baka muffins - eftersom man kan ha nästan vad som helst i dom. Det är ingen hemlighet att jag älskar choklad, speciellt en mörk sådan. Så idag fick det bli det i muffisarna. Det blev hur gott som helst!

Linus och jag ska åka hem till min mamma sedan och byta däck på hennes bil. så jag borde börja med maten nu till mannen kommer hem. Idag får det bli varma mackor med lite salami, tomat, god ost, citronpeppar.

1 kommentar:

  1. Haha jahaa.. ja den första kommentaren du skrev så länkade du till din gamla blogg ;D Så blev lite fundersam =P

    SvaraRadera