torsdag 11 november 2010

En fullspäckad dag

Idag har Linus varit ledig från jobbet, så denna dagen passade perfekt att uträtta några ärenden.
Vi åkte ut till min mamma kl 10 idag på förmiddagen och bytte hennes däck, och där efter så åkte vi till stan. I stan så har vi handlat mat inför helgen, vi har varit på systemet och köpt två flaskor vin som vi ska ha till maten imorgon kväll. Min mamma ska komma på middag och även sova över hos oss - det blir nog mycket trevligt! Det blev ett vin som heter"black Tower" Ett vin som vi i familjen tycker mycket om. Det blev också en nytt vin som mannen ville testa och det hette "Mosel", ett tyskt vin.

Jag ska strax börja med maten, idag blir det ugnsbakad potatis och morötter och kyckling. Som sås ska vi ha en ny lätt Cremé fraiche med smak av parmesan och vitlök, låter faktiskt supergott. Det är vad som serveras idag.

Igår kväll kollade jag och Linus på "Bonde söker fru". Bonden Ann-Katrin klagar ju hela tiden på att killarna är så blyga och inte pratar så mycket, men enligt mig så tycker jag inte hon heller verkar så rolig att prata med. Hon säger minst lika mycket som dom. Vi hyrde den nya beckfilmen igår. Beck - Levande begravd, och jag måste säga att det var lätt den bästa beck filmen som gjort. Den får 5/5 poäng. Den hade mycket handling, spänning.

Linda har en stor hög med nytvättad tvätt som väntar på mig - roligt värre. Kan sätta på tv och göra det samtidigt men först - skala potatis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar