fredag 12 november 2010

En mysig fredag

Idag kommer min mamma hit. Hon kommer någon gång under förmiddagen och hon ska vara här till imorgon. När hon kommer så ska vi gå en promenad, kanske vi kan gå på Coop Konsum och handla lite. Vi ska ha lite mor och dotter tid. Så mysigt att umgås med mamma.

Senare i eftermiddag så kommer Linus hem från jobbet också, och då ska vi börja laga mat. Ikväll blir det Hasselbackspotatis, och hemmagjorda hamburgare, och massa tillbehör, som Bearnaisesås och olika grönsaker. Första gången jag ska göra egna hamburgare - men det kommer säkert gå bra.

Igår så testade vi den nya lätt cremé fraichen med smak av parmesan och vitlök. Vi hade den till ugnsbakad potatisen och kycklingen. Jag älskar vitlök så jag älskade den. Mycket smak av både parmesan och vitlök. Linus gillar dock inte vitlök så jättemycket - men den kunde han äta tydligen. Bra det dock! Den köper vi fler gånger.

Nu ska jag äta frukost, och snart börjar "Våra bästa år". Duscha därefter och sedan kommer väl mamma lagom till att programmet är slut. Ha en underbart trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar