lördag 13 november 2010

En perfekt fredag med mor

Igår så var min mamma som sagt hos mig och Linus. Mamma kom vid halv ett hit och då drack vi kaffe och åt muffins - som jag hade bakat. Vi skulle ha gått en promenad men det började att ösregna så det struntade vi i just då och kollade lite på tv. Vi bestämde oss sedan för att åka till Willys och handla lite. Jag ville även göra en dessert efter middagen. Middagen var super god, och vi åt hemmagjorda hamburgare med hasselbackspotatis, med Bearnaisesås och mammas goda gelé. Jag hade även en grönsallad till. Vi drack ju även vin till maten. Vi hade köpt hem både "Black Tower" och ett tyskt vin vid namn "Mosel". Jag tyckte mycket om Mosel - det var perfekt till maten! Till efterrätt blev det en panerad Camembert med vaniljglass, varm jordgubb och lingonsylt. Det var bara jag som hade ätit det innan så var lite orolig att inte Linus skulle gilla det eftersom han inte är jätteförtjust i ostar. Men han tyckte det var gott och det tyckte mamma med. resten av kvällen spenderade vi framför tv, som innebar Idol-tittade. Jag är så glad att Minnah är kvar i tävlingen!

Idag är det en slödag här hemma kan jag säga. Jag har inte orkat laga mat idag alls. All disk är klar och det känns iallafall bra. Vi var och hämtade mat idag. För min del blev det Mc´donalds mat och för Linus en pizza. Ikväll blir det att bara vara hemma. Imorgon kommer Linus pappa hit och hans tjej - dom ska sätta upp lampor som vi ska ha över matsalsbordet i tvrummet.

Nu blev jag lite pigg igen, så ska övertala Linus att hjälpa mig sätta upp en hylla på toaletten, och lägga in saker till salu på www.jonkopingstorget.se :)

Påminnelse: Det är fars dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar