torsdag 10 februari 2011

Dag 02 - Mina syskon

Jag har två syskon, en bror och en syster. Jag kan börja med att berätta om min syster.

Min syster heter Anna, hon är 19 år och går sista året på omvårdnadsprogrammet här i Jönköping. Hon har en pojkvän sedan två år tillbaka, och dom förlovade sig för ett år sedan. Min syster och jag har ett bra syskonförhållande - vilket jag har till bägge mina syskon, men som alla gör så har man dåliga dagar och det blir till bråk - men man blir alltid vänner igen!

Min bror heter Johan, han är 16 år och går första året på måleriprogrammet. Han trivs jättebra och alltid bra att ha en målare i familjen. Johan är singel för tillfället men man kan aldrig veta när han skaffar tjej, men han har ju ingen brådska heller.

Det betyder alltså att jag är äldst i skaran, men det behöver inte betyda något positivt. Men jag älskar mina syskon, absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar