torsdag 14 april 2011

Besök hos svärfar

Vi har precis kommit hem från svärfar, från Vetlanda. Bytte däck gjorde dom på tio min - dom var snabba! Sedan åkte vi till ett konditori och köpte lite fikabröd. Sedan åkte vi hem till honom. Det var lika trevligt som det alltid är hos svärfar. Just de ja, vi var ju även på kyrkogården...

Innan vi åkte hem från Vetlanda, så fick jag sådan magvärk. Jag började kallsvettas, började frysa och hade så ont i magen att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Så det slutade med att vi åkte hemåt. I bilen på väg hem kände jag ändå att jag började bli bättre, så vi beslutade oss att åka till ICA, eftersom vi behövde mjölk. Väl inne i affären, så kände jag att magvärken kom igen, och fick panik! Nu var jag fast, nu var vi verkligen tvungna att skynda oss hem - och det gjorde vi. Linus bestämde sig för att tvätta bilen också, men han fick dock snällt skjutsa hem mig först. Så nu sitter jag här och väntar på att han ska komma hem igen, så vi kan ta och kolla på "Cop out", tills BB börjar.

Marcus, jag hann aldrig träffa dig. Men idag var vi vid din grav, jag och din bror. Den var jättefin. Jag ser på Linus att det är jobbigt, varje gång han går dit. Du betydde mycket för honom, och gör det absolut än - det kommer du alltid att göra! Jag och Linus brukar prata om dig. Han säger att du skulle ha retat och busat med mig, för det var sådan du var. Han har berättat mycket fint om dig. Du var 3 dagar äldre än mig, 3 dagar - och det var det du skulle ha retat mig för - enligt Linus. Det är jättesynd att jag aldrig fick träffa dig, men jag har sett många bilder på dig, och har ändå fått mig en bra uppfattning om hur du var som person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar