måndag 30 maj 2011

Jag börjar bli nervös!

Imorgon ska jag alltså på möte med Ama. Och för er, som inte vet vad Ama är så är det kommunens "arbetsförmedling" kan man säga, fast det är mer personligt. Jag ska alltså träffa killen imorgon som ska bli min "handläggare".

Och anledningen till varför jag är nervös är ju att man inte vet vem människan, hur hans personlighet är - hur är han osv. Är han snäll, trevlig eller helt tvärtemot? Kanske rent ut sagt otrevlig? Nej Linda! Så kan du ju inte tänka - då skulle han ju inte jobba med det han gör. Det ska iallafall bli otroligt spännande och jag längtar faktiskt till mötet.

Ama ska försöka hjälpa mig ut i arbetslivet, de kan erbjuda praktikplats, ungdomsanställning och det är mycket bättre kontakt man har mellan dom. För dom är man en människa medans på AF så är man statistik. Jag har inte haft någon kontakt med AF på över 2 månader nu - min nya handläggare på AF har inte jag hört något ifrån - dåligt kan man tycka.

Jag hoppas verkligen att detta kan ge mig något, att det kan ge min framtid något. Så snälla, håll tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar