torsdag 18 november 2010

Äntligen klar!

Nu är jag klar med hela städningen, alla fönster i lägenheten är putsade och golven luktar citron, tror inte det kan bli så mycket bättre såhär på en onsdagseftermiddag. Nu känns det iallafall skönt att det är klart, nästa gång jag ska putsa fönster är ju inte förrens "vårstädningen", och det är ju ett tag kvar dit. Allt som jag planerat att göra idag är klart!

Det betyder att jag nu kan göra vad jag vill innan mannen kommer hem och det är dags att laga mat. Hoppas att han slutar kl 16 idag, saknar älsklingen. Idag blir det iallafall en gryta med fläskfilé och massa goda grönsaker i, till detta ska jag servera ris. Imorgon får jag ha middagen klar tills Linus kommer hem, för imorgon ska vi ju också på kalas kl 19 hos min syster och hennes kille. Tommy fyller ju nämligen 18 år, och presenten är redan inhandlad sedan en vecka tillbaka, dock kan jag inte skriva här vad det blir - eftersom han faktiskt kan läsa. Kan skriva det imorgon kväll när jag kommit hem från kalaset.

Ikväll är det "Bonde söker fru", vilket jag har väntat nu på en hel vecka. Det är ju riktigt spännande nu och det känns som man vet vilka som ska väljas, men det återstår att se.
Nej, jag tror faktiskt jag ska spela ett spel, för det var länge sedan.

Missa inte ikväll: Hur man gör en riktigt god Thai-Tea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar