onsdag 5 januari 2011

Andra dagen avklarad!

Idag har det varit den andra dagen med LCHF, och det har gått mycket bra må jag säga.
Jag har idag gått mer än 10,000 steg - och jag är riktigt stolt. Jag har inte ens träningsvärk.
Jag känner mig piggare, och gladare, och allmänt lyckligare. Jag känner mig sundare - men det är jag ju också. Jag känner mig smalare, men än har det inte hänt något, kan det ju inte ha gjort på 2 dagar. Men man märker att alla gifter är på väg ut från kroppen nu, Linus säger samma sak.

Mitt humör har varit jättebra idag. Och sötsuget har inte varit alls så stort som jag trodde att det skulle vara. Innan idag var jag på A6, jag skulle fika med Anna och Elin. Vi satte oss på Espresso House på A6. Dom har ju så mycket gott där, men jag tog en kaffe latte iallafall, och stod emot alla sötsaker. Jag tänkte hela tiden "nej nu jävlar ska jag klara det" och jag gav mig fan på det också. Jag känner mig så enormt stolt över mig själv.

Vad åt jag idag då? Jo.
Frukost: Då åt jag en djup tallrik med blåbär/vaniljfil och linfrö, solroskärnor. Jättegott som alltid. Men det var det enda jag åt. Skulle åka iväg tidigt till Anna, och är inte så jättebra på att äta frukost tidigt på morgonen, men jag blev mätt iallafall. Bild finns här på frukosten.

Lunch: Det fick jag äta hos Anna, så jag tog med mig en soppa hemifrån. När Linus och jag var och handlade så kollade vi om det fanns någon "snabbmat", med högst 5 g kolhydrater. Vi kollade mycket och till sist hittade vi en ost och broccolisoppa, som är från Felix. I soppan är det bitar av grönsaker. En sådan soppa kostar 17 kr på Willys. Den är jättegod, men man blir inte så jätte mätt så nästa gång ska jag ha någonting till soppan.


Middag: Och till middag blev det en tacogratäng. Det var så himla gott och precis vad jag behövde, kände jag. Man får ju inte använda färdig taco kryddmix, så vi fick använda alla kryddor som man har till tacos. Smakade mycket gott! Tog dock ingen bild på gratängen, eftersom jag höll på att svimma av hunger, så när gratängen var klar så var det bara att hugga in. Nästa gång jag gör gratängen så LOVAR jag att ta kort på den.

Ikväll när Linus kommer hem så ska vi åka hem till min mamma en sväng. Ska hämta min USB sladd till mobilen, äntligen kan jag lägga upp bilder igen. Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar