tisdag 4 januari 2011

Första dagen avklarad!

Idag är det som sagt första dagen på LCHF dieten. Denna gången är det både jag och pojkvännen som äter LCHF, så det blir att vi stöttar varandra och det är jättebra med ett bra stöd!

Anledningen till att jag skriver i bloggen om min viktminskning är för att det är bra för mig. För då kan jag gå tillbaka och kolla vilka dagar som var mina värsta och respektive bästa, och dessutom se själv hur förändringen sker. Tänkte jag skulle skriva ut vad jag ätit för måltider idag, och även recepten kommer jag att lägga upp, eftersom det var efterfrågat.

Frukost: Ett kokt ägg, 1 tallrik med blåbär/vanlig fil med massa linfrö och solroskärnor i. Det var gott faktiskt, och är en alldeles superfrukost. Tänkte att jag skulle ta lite makrill i tomatsås efter, men det gick inte - eftersom jag var så mätt.

Lunch: En korvgryta, med massa goda grönsaker i, och broccoli och en grönsallad vid sidan om. Man blir mätt fort, för att man har massa grönsaker. Min syster var ju här och hon hade ris till. Jag kan erkänna att jag saknade pasta till maten, men det var helt okej utan faktiskt!

Middag: Kycklingklubba med ugnsrostade rotfrukter (Morötter, Zucchini, palsternacka), och en helt underbar vitlökscremé fraiche, och naturligtvis en grönsallad vid sidan om.

Glömde bort att ta kort direkt när maten var upplagd på tallriken, men jag var hungrig så tänkte inte alls på det. Därför är kyckligen inte hel på bilden, för då hade jag ätit upp halva.

Kan inte lägga upp några bilder idag, eftersom jag inte har någon USB sladd till min mobil ännu. jag beställde en förra veckan, och den hade kommit till mamma idag - så imorgon eftermiddag åker jag dit och hämtar den. Så imorgon kväll så finns bilder på bloggen, och alla recept som jag lagat under dagen, samt bilder på rätterna. (Update: Bilderna ligger uppe nu!)

Jag har ju sagt att jag går runt med en stegräknare dagligen, och det är något jag ska "redovisa" varje kväll. Idag har jag totalt gått 9132 steg, och kvällen är inte slut. Kommer absolut komma upp i 10,000 steg idag. Mitt humör idag har varit väldigt bra, och jag känner mig jättetaggad inför detta. Innan när vi var på promenad Linus och jag, så sa han
- Vad du är på bra humör,och pigg dessutom.
- Jo, och då är väl du nöjd, säger jag.

Linus och jag var borta på Konsum och hyrde en film, så den ska vi se nu innan läggdags. Ska upp tidigt imorgon och åka till Anna och Tommy och kolla på våra bästa år. Min tur imorgon, sedan blir det A6 en sväng, sedan hem till mamma!

Hörs imorgon!

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjat igen! =) Själv ska jag köra på nutrilett nu i ca två månader och sen ska jag gå över till lchf igen.

    Men du, när det gäller grönsaker så ska man ju hålla sig till "ovan jord grönsaker", dvs INTE rotfrukter ;)

    SvaraRadera
  2. Sv:
    Haha ok.. Själv kör jag med sockerärtor eller vad det heter istället för strips =P Strips är ju som min stora svaghet, och även om man hittar nåt att ersätta det med så gör ju inte det att strips blir mindre gott xD

    Men sockerärtor är faktiskt en bra lösning tycker jag =D

    SvaraRadera