måndag 3 januari 2011

Då kör vi igen!

Jag slutade att skriva i bloggen eftersom jag saknade inspiration. Bloggen handlade ju inte om någonting intressant egentligen - hur många vill veta vad jag ska göra under dagen? Precis! Men nu så här i början av 2011, så börjar ett nytt kapitel i mitt liv, i mitt och killens liv. Jag har något att skriva om, och det är precis det som bloggen kommer att handla om. Jag och killen ska börja med LCHF (Low carb high fat), vilket betyder att vi får inte äta kolhydrater så som pasta, bröd, mjöl osv, utan bara 5 g/100 g, vilket inte är mycket. Vi får äta fett, mycket fett. Jag har gjort LCHF innan, och det gick bra, men sedan tappade jag motivationen och gav upp. Denna gång är det annorlunda. Jag har killens stöd och han mitt. Denna gång känner jag inte att jag MÅSTE göra detta, utan jag VILL. Allt blir så mycket bättre och detta kommer lyckas. I Bloggen kommer ni att följa min vardag genom alla känslomässiga tankar, träning och kost. Jag är utrustad med en stegräknare och den ska visa 15,000 steg varje dag. Det vanliga är att man går 10,000 steg.

Startvikt: 91 kg
Startmidjemåttet: 111 cm

Det är hemska siffror, jag vet. Men det är snart ett minne blott!

Min frukost bestod idag av ett ägg, som jag gjort i en äggkokare - blir super!
Och en blåbär/vanlig fil med linfrö och solroskärnor i. Bild lägger jag in senare, för USBsladden till mobilen har inte kommit än som jag beställt.

Snart kommer syster, och då ska vi kolla på Våra bästa år, efter det ska vi gå ut och gå. Vi ska gå mot Konsum och köpa svamp, så ska vi fixa lunch. Skriver senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar