torsdag 6 januari 2011

Fjärde dagen avklarad!

Nu är fjärde dagen med LCHF avklarad. Det känns jättebra, och det är snart en vecka sedan jag började, helt otroligt.

Linus och jag var på A6 innan, han hittade ett par skor. Sedan var vi på IKEA och kollade efter ett vitrinskåp som vi ska ha i tvrummet sedan när vi har städat bort julen. Vi båda har tröttnat på färgen vi har på en vägg i tvrummet, det är en ljusare färg av turkos, så den väggen ska jag måla om nästa vecka i en beige färg istället, som är mer behaglig för ögonen - det kommer bli så fint sedan när vi är klara. Jag älskar ju att inreda, och ändra saker i hemmet hela tiden. Jag är fortfarande inte helt nöjd över lägenheten, vissa färger jag vill ändra, vissa möbler jag saknar osv, men samtidigt så tror jag inte att jag aldrig kommer bli nöjd heller så, stackars Linus säger jag bara.


Idag var vi på Ica Maxi också och vi hittade massor med olika soppor som vi får äta, så nu kan man t.om välja mellan olika soppor, och inte bara välja mellan en. När vi kom hem så lagade vi mat. Idag blev det en ugnsstekt lax med broccoli, sockerärtor och en riktigt god kall sås som jag kom på alldeles själv - helt underbart god faktiskt. Tänkte att jag skriver ut receptet på bloggen, så det fixar jag.


Imorgon ska jag tillbringa hela dagen hemma, och städa. För på lördag kommer mamma hit på 3 rätters och sedan sover hon nog över för natten också, så himla mysigt. På torsdag nästa vecka ska vi äntligen städa ut julen . känns verkligen dags nu - julen är ju över nu. Nu ska jag se klart Göta kanal 3, med min prins. Hörs imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar