torsdag 6 januari 2011

Jag är så glad!

Då är vi inne på fjärde dagen med LCHF, och jag kände när jag vaknade att bakdelen hade blivit mindre, men tänkte att jag nog inbillade mig, för det hade ju bara gått tre dagar faktiskt. Men tänkte att det kunde vara kul att väga och mäta midjemåttet ändå, så det gjorde jag innan det var dags att göra frukost. Jag blev glad, kan jag säga.

Startvikt: 91 kg
Start midjemått: 111 cm

Och jag har minskat med 2 kg, och midjemåttet med hela 3 cm! Det känns helt fantastiskt, helt otroligt. Fick sådan energi, och motivationär otroligt stor. Jag vet att det kommer komma jobbiga dagar, men dom ska jag ta mig igenom med hjälp av min fantastiske pojkvän/sambo. Även han hade gått ner 3 kg, duktigt av honom!

Så dom nya siffrorna ser ut så här.
Vikt: 89 kg
Midjemått: 108 cm

Frukosten är uppäten, och idag tänkte jag och killen satsa stort med ägg och bacon. Tog även lite makrill i tomatsås till. Gott!

Idag är ju Linus ledig som sagt, och han ville ha ett par nya vinterskor, så idag blir det A6 center, men först ska vi åka till Ica maxi och köpa laxfileér, blir Nybergs bil efter det, Linus ska boka en service på bilen. Skriver senare!

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det roligt när man ser resultat direkt! Det är ju alltid så i början eftersom man tappar vatten, har för mig att ca 4kg på kroppen är vatten och det lossnar ju direkt ketoner börjar frigöras osv... Det jobbiga blir ju senare när man kanske inte ser något resultat på ett par veckor, men sen PANG så har man tappat ett par kg igen! Så det är bara att hålla ut! =)

    Sv: Ja det är sant, man kan ju inte äta samma saker hela tiden. Men när jag är sugen på nåt så borstar jag tänderna eller tar ett tuggummi, för med mintsmaken i munnen så vill jag inte äta nåt alls ^^
    Det jag saknade mest när jag körde lchf sist var mackor. Men jag har hittat några bra recept på lchf-bröd så att jag kan få mina älskade ostmackor ändå ;) Sen kan du kolla på http://svorskan.se och kolla i hennes kategori lchf också, jag har fått mycket tips därifrån =)

    SvaraRadera
  2. Näe det var ju bara första brödet, har hittat fler recept efter det som jag visserligen inte har provat än men som verkar vara bättre ^^

    Sen det där om du vet vem.. Jag har en kompis i samma situation som inte heller har råd egentligen eftersom hon har studielån, men hennes kille jobbar åtminstone. Kan ju vara bra om någon av de två tar sitt ansvar och växer upp och drar in lite pengar to the family ^^

    SvaraRadera