lördag 8 januari 2011

Middagsbjudning

Nu har jag städat klart, och Linus och mamma är på väg hit. Linus har varit i stan och köpt en andra present till min syster och så köpte han Stevia, så vi kan baka en LCHF-kladdkaka idag.
Mamma ska färga mitt hår, äntligen. Det är ju så fruktansvärt utväxt nu, ser förjävligt ut. Resultat får ni se senare. Det blir även en promenad idag, ska bli skönt att komma ut lite, skönt väder idag!

Menyn inför ikväll:
Förrätt: En räkcocktail med massor av räkor, sallad, ost, dressing, paprika.
Varmrätt: En egenmarinerad fläskfile som ska helstekas i ugn, med klyftpotatis med skal, och en fantastisk "Jensen´s favoritsås", en sås som är en favorit här hemma med.
Dessert: En LCHF kladd-kaka
Dryck: Mamma - Vin
Vi - Sodastreamdryck

Senare ikväll ska vi se på en film vi hyrt, "En galen natt". Någon som sett den?
Nu ska jag stänga av datorn, för dom är strax här. Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

  1. Här har du ett annat recept på lch bröd: http://ladydahmer.blogg.se/lchf/

    Du kan ju gärna fortsätta lägga ut recept på mat som ni gör, jag håller på och samlar inspiration tills jag ska börja med lchf =)
    Kan ju vara bra att ha det lite varierat under veckorna, speciellt om jag ska få med David på detta.. ^^

    Det enda vi åt förra gången var typ blomkålsmos och fisk, eller vanlig mat fast vi bara plockade bort kolhydraterna ^^

    SvaraRadera