onsdag 20 april 2011

Vart är det fina vädret?

Jag hade ju hoppats att solen skulle skina idag men eftersom det inte verkar bli så, så får jag helt enkelt göra lite nytta här hemma istället. Jag ska skriva inköpslista till påskmaten och även en lista till nästa helg då vi ska storhandla mat igen. Jag brukar annars vara väldigt dålig på att skriva inköpslista men denna gången ska vi inte köpa dubbletter av flera saker, utan vi ska veta precis vad vi behöver.

Igår fyllde jag på alla basvaror, av det vi hade hemma. Jag fyllde även på alla kryddor och satte etiketter på dom. Så nu ser man direkt vad som är i vilken. Idag ska jag kolla kylskåp och frys vad som behövs köpas hem. Basvarorna är ju viktiga!


Jag hatar alla dessa förpackningar på all mat, och alla dessa påsar till mjöl, socker osv. Det är inte snyggt att ha i skåpen i köket. Så när jag och Linus flyttade ihop så köpte vi massor med burkar att ha i skåpen. Det är praktiskt, det är snyggt och det funkar perfekt!

Till mjölet och sockret osv så använder vi oss utav IKEA 365+ Burk med lock. Och till pastan och det ni ser på hyllan nedan använder vi oss utav DROPPAR burk med lock. Till kryddorna
har vi också små burkar med lock från Droppar serien.













Nej nu blir det lunch. Pyttipanna med ägg och rödbetor. Sedan ska jag ringa min mormor med, inte fått tag i henne ännu. Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar